Dag 2, 16:8 vecka

Godmorgon! Den här veckan testar jag periodisk fasta (16:8). Det betyder att jag har ett ätfönster under 8 timmar per dag och ska fasta de övriga 16 timmarna. Jag har valt att äta mellan 12.00-20.00. Det här är bara andra dagen men jag känner mig sjukt omotiverad. Jag vaknar nästan alltid hungrig och frukost är ett av mina favoritmål. Det gör det extra tråkigt att jag måste skippa frukosten och gå till skolan på tom mage. Eftersom det här diet-testandet heller inte går ut på att gå ner i vikt (erfarenhet inför mitt framtida yrke) känner jag mig extra omotiverad att fasta. 
 
Jag vet att jag skulle kunna ändra och äta mellan till exempel kl. 08.00-16.00 men min rädsla för att behöva gå och lägga mig hungrig är för stor så jag fortsätter med att skippa frukosten. Nu ska jag sluta klaga (det är ju ändå självvalt) och dra till skolan. Vi ska ha en föreläsning om ätstörningar nu, så intressant!
 
 
Frukostbild från helgen, ge mig rawgurt!
Specialvecka | |
Upp