Honungsrostad müsli

På sommaren när man känner för något svalkande är min favoritfrukost fil, yoghurt eller kvarg med müsli. I vanliga fall brukar jag rosta müsli utan någon sötning men eftersom vi har nyslungad honung hemma passade jag på att göra honungsrostad müsli. 
 
Jag började med att blanda olika gryn, frön, nötter och kokos på en plåt. När jag blandat vad vi hade hemma så hällde jag över vatten blandat med rapsolja, ringlade över lite honung och rörde om igen innan jag rostade blandningen på 225 grader i cirka 15 minuter. När müslin är färdigrostad kan man strö över ingredienser som inte passar så bra att rosta. Jag hade till exempel på gojibär och russin. 
 
Eftersom man kan variera müslin hur som helst väljer jag att inte ange några mått eller specifika ingredienser. Gå efter vad just du tycker är gott/har hemma så ska du se att det blir lyckat. 
 
 
 
Beloved breakfast | |
Upp