Sommaren runt hörnet

Det är fredag och jag får känslan av att tiden rinner iväg. Den här veckan har vi haft vår sista föreläsning på dietistprogrammet. Jag är väl medveten om att man aldrig blir fullärd som dietist men nu har vi haft alla föreläsningar vi behöver för att kunna gå ut på praktik och lära oss ännu mer. Om lite mer än en vecka har vi vår sista tenta och efter sommaren är det bara uppsats och praktik kvar. 
 
Det känns helt galet att tänka sig ett liv efter studierna. Jag är väldigt sugen på att börja jobba samtidigt som jag inte har någon aning om vart jag vill bo eller vart jag kanske kommer bli tvungen att flytta. På ett sätt är det skrämmande men samtidigt spännande att inte ha allt under full kontroll. Jag har tur som inte behöver ta hänsyn till något särskilt när jag väljer bostadsort, jag kan nästan hamna vart som helst. Men än är jag inte riktigt där. Först väntar en tenta, en grym sommar, uppsats och praktik, sen får vi se vart jag hamnar.. 
 
Idag efter jobbet gick jag och Linnéa ner på stan och åt glass. Det är sommarvärme även i Umeå och det gäller att njuta av alla soltimmar man får. 
 
 
Allmänt, Sweet treats | |
Upp