Praktik

Nu har vi äntligen fått reda på praktikplaceringarna inför hösten. Precis som jag önskat kommer jag att få vara på Vrinnevisjukhuset i Norrköping under alla åtta veckor. Eftersom praktiken startar om lite mer än en månad känns det skönt att äntligen veta vart jag ska bo. Norrköping var ett lätt förstahandsval för mig. Jag har redan boende och vänner i Norrköping. Jag känner till staden, min handledare och har varit på sjukhuset förut. Jag tror och hoppas att dessa faktorer kommer bidra till att jag känner mig relativt säker redan från början och kommer in i min roll som praktikant på ett bra sätt. 
 
Snart har vi skrivit halva tiden av uppsatsen och sen är det bara praktiken kvar. Snart är jag legitimerad dietist. Tanken gör mig både glad och skrämd på samma gång. Jag vet att jag aldrig kommer vara fullärd i mitt yrke men under praktiken kommer jag lära mig så mycket mer. Nu jag ser fram emot hösten! 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp