2015!

Såhär kring nyår är det omöjligt att undvika alla årsresumeer och löften inför det nya året. Personligen gillar jag inte att ha nyårslöften eftersom jag inte vill känna mig låst vid några löften utan istället vill förändras kontinuerligt under året. Trots det får ett nytt år även mig att fundera lite extra på vad som är viktigt för mig och vad jag vill uppnå med mitt liv.  
 
Just det här året sker det väldigt mycket förändringar eftersom jag flyttade till Malmö den första januari och började mitt nya jobb igår. Min vardag har blivit helt förändrad sedan jag studerade och jag är inte längre i den trygga bubblan som studietiden och alla vänner kan ge. Flytten och examen har gjort att jag har nya mål och idéer. Nu i början handlar det mest om att lära känna Malmö och min nya arbetsplats. Jag vill bli säkrare i min roll som dietist och ha ett aktivt liv vid sidan av jobbet. 
 
Jag hoppas och tror att jag kommer skapa mig ett meningsfullt liv här i Malmö, både under arbetstiden och på fritiden. 
 
Idag startade jag morgonen med en chia/kvargpudding toppad med gojibär, ananas, kokos, aroniabär och mandelsmör. 
 
2 portioner chiapudding gör du genom att mixa 2 dl kokosmjölk med 1/4 dl chiafrön, en halv banan, vaniljpulver, kardemumma och kanel, låt stå i kylen över natten eller några timmar.
 
Om man precis som mig bara har lite chiapudding kvar kan man blanda ut den med keso eller kvarg för en mer komplett måltid. 
 
Allmänt | |
Upp