Fat sick and nearly dead

Som ni kanske har märkt så har jag inte varit så aktiv här vilket beror på flera anledningar. Jag har dels haft fullt upp med att komma in i jobbet, lära känna Malmö, nya vänner och skapa en betydelsefull vardag. Men jag har också haft låg inspiration, inte riktigt vetat vad jag ska skriva om. 
 
I fredags kände jag mig riktigt dålig. Magen och kroppen gjorde ont och jag kunde inte tänka klart. Jag vet inte vad det berodde på men det fick mig att bromsa upp under helgen och ta det lugnt. Och det är nog tur, för man säger ju att allt ont för något gott med sig. Igår tog jag dagen som den kom och njöt av solen med några vänner. 
 
Till kvällen kände jag mig fortfarande inte helt bra så jag passade på att stanna hemma och se både första och andra filmen av Fat sick and nearly dead. Är det något som får mig inspirerad och motiverad så är det att se hur människors liv förändras av att äta bättre mat. Att höra att folk kan sluta med mediciner på grund av en förändring i livsstilen får min gnista att tändas. Jag är glad över min utbildning eftersom den kan vara en hjälp till andra människors livsstilsförändringar. Jag vill vara med och skapa goda relationer till mat och på så vis öppna dörrar till friskare liv.
 
Båda filmerna finns på Youtube så in och sök på "Fat sick and nearly dead". Att juicefasta kan såklart kännas överdrivet men jag tror att alla skulle må bättre av att äta mer frukt och grönt.  
 
 
Allmänt, Tips och tricks | Fat sick and nearly dead | |
#1 - - emelieortegren.blogg.se:

Kan bara hålla med dig!
Jag tror verkligen att det är så att bara vi äter rätt för vår kropp så kan vi slippa onödiga mediciner. Inte alla förstås! Men en del!
Hade inte jag "food-mapat" mig själv vet jag inte var jag hade varit. Mående och framgång i livet går ju verkligen hand i hand. Fysisk ohälsa drabbar även den psykiska osv.
Tänk att jag bara kunde göra en hel hälso-omvändning bara genom att baka eget bröd på frön, krossade psylliumfrön, pofiber osv samt byta ut stärkelserik mat mot grönsaker och må tusen gånger bättre!
Nu längtar jag till sommaren och alla goda bär och få odla lite kryddor. Det blir härligt!
Hoppas att du mår bättre snart. Kram!

Svar: Ja du har så rätt! Jag tror att det är många som missar att ALLA inte mår bra av precis samma mat. Vi är verkligen mer komplexa än så. Och då är det ju skönt när man hittar det som funkar, precis som för dig och mig. Ja sommaren är så välkommen, längtar tills ni kommer och hälsar på med! Kramar!
Natalie

#2 - - Annika Tovedal:

Självklart kostar det på att starta om med ny stad och nytt jobb! Ta de lugnt så kommer glädjen och inspirationen snart tillbaka. Nu har jag också kollat filmerna. Tack för inspirationen :-)
Kram från moster!

Svar: Ja det är verkligen något som både tar och ger energi. Saknar dig moster!
Natalie

Upp