Havregrädde

Eftersom jag som dietist behöver kunna ge råd om olika slags produkter försöker jag regelbundet köpa hem nya livsmedel för att kunna testlaga och se hur de smakar. Havreprodukter har ökat enormt på sista tiden (jag gissar att det beror på Oatlys ändrade marknadsföring) men jag har faktiskt aldrig provat laga något varmt med havregrädde. 
 
Igår provade jag därför att laga en paj med äggtsanning gjord på oatlys Imat och havremjölk. Nu hade jag visserligen lite grönmögelost i pajen men jag kände ingen havresmak alls. Pajen fick en fin färg och smakade precis som paj gjord på vanliga mejeriprodukter. Jag tycker absolut att havregrädden fungerar som ett bra substitut mot vanlig grädde!
 
Havregrädden passar extra bra för veganer, laktosintolleranta och mjölkproteinallergiker. 
 
Allmänt | |
Upp