Kikärtor med spenat och halloumi

Igår när jag åkte tåget hem från Norrköping satt jag och bläddrade i Kupé. Som vanligt stod det ganska mycket bra men det var främst ett recept som kändes värt att riva ut och ta med hem. 
 
Jag har som vanligt ändrat lite på receptet så det får ni gärna också göra.
 
Du behöver:
 
1 gul lök
vitlök
2 burkar färdigkokta kikärtor (ca 400 gram)
1 påse bladspenat (ca 25 gram)
1 paket halloumi
Citron
Kryddor efter smak
 
Stek löken och vitlöken tills den blir mjuk. Skölj kikärtorna och ha i pannan, krydda efter smak. Jag hade salt, peppar, paprikapulver och gurkmeja. Ha i spenaten och stek tills spenaten mjuknar, pressa över citron. Skär samtidigt halloumin i bitar och stek i en panna bredvid. 
 
 
 
What's for dinner? | Middag, kikärtor, snabbmat | |
#1 - - Fani:

Åh men mumma :D Älskar sådana här enkla och nyttiga recept! :)

Svar: Jag med! Perfekt i alla lägen! :D
Natalie

Upp