Back to business !

Det var ett bra tag sedan jag skrev här sist men nu när det händer mycket nytt i mitt liv (och jag förhoppningsvis kommer känna lite mer inspiration) tänkte jag att det kunde vara ett perfekt tillfälle att börja skriva igen. 
 
Som många av er vet har jag precis tagit ett års tjänsteledighet från mitt jobb i Stockholm. Anledningen till tjänsteledigheten är att jag och mina tre syskon har köpt ett hus i närheten av Ericeira, Portugal för att tillsammans starta ett Guesthouse. Vi har alla alltid varit väldigt rastlösa och rest runt mycket vilket har gjort att vi tillsammans har byggt upp drömmen om att driva ett hostel eller guesthouse någonstans på jorden. 
 
Vi hade egentligen bara ett krav på platsen och det var att man skulle kunna surfa så att valet blev Portugal känns såhär i efterhand ganska enkelt, även om vi spenderade några år på att leta efter rätt land. Här är det i alla fall både billigt, bra klimat och enkelt i och med att det är EU. 
 
I vintras gjorde vi en researchresa och hittade då detta hus som vi nu alltså har köpt. Huset har 4 rum för uthyrning, ett stort vardagsrum, kök och en stor källare som vi håller på att inreda till en lägenhet för oss. Det jag gillar bäst med huset är att det har så många fönster och balkonger som ger känslan av att vara ute och inne på samma gång. Nu när jag sitter och skriver är jag tillexempel i soffan i vardagsrummet, har balkongdörrarna öppna och känner brisen från havet som bara är en kort promenad bort. 
 
Min bror och syster har varit här sedan 2 månader tillbaks och vi har hyrt ut rum sedan en månad. Jag blev tjänsteledig från första augusti och har bara varit här några dagar. V har redan haft fullbokat hus och vi har många planer inför hösten och nästa säsong då vi (om budgeten är med oss) önskar bygga både ett yogadäck och pool. Så häng med på vår resa! 
 
En bild från första januari då vi såg Ericeira för första gången och jag passade på att vandra runt barfota
 
Min utsikt just nu
 
Allmänt | |
#1 - - Emma W:

Sååå fint, ser fram emot att komma och hälsa på <3 Tror att du kommer uppfylla alla dina drömmar med portugal, yoga och hälsoresor. Du är bäst! (ps har surfat in här då och då, äntligen dags med nya inlägg haha!) kraaaam

Svar: Hahaha tänker alltid på dig när jag loggar in här med. Ja jag hoppas det blir bra! :)
Natalie

Upp