C-uppsats!

Nu är jag tillbaks i Umeå för att skriva C-uppsatsen på dietistutbildningen. Jag och Linn skriver om studenters syn på mellanmål och vilka anledningar de ser till att äta eller inte äta mellanmål. På sidan av uppsatsen har vi även fått ett stipendium för att driva en kampanj för att förbättra studenters mellanmålsvanor. 
 
Jag brukar personligen inte äta mellanmål på förmiddagen (eftersom jag helt enkelt inte känner mig hungrig då) men behöver någonting mellan lunch och middag. Anledningen till varför vi valde ämnet beror på att vi har fått intrycket av att det är många studenter som är intresserade av mellanmål och vad som är bra att äta för att minska tröttheten som så lätt kan komma framåt eftermiddagen. 
 
Jag trivs bra med att planera min tid själv och driva projekt så jag tycker att det känns väldigt kul att vara tillbaks i Umeå för att jobba med det här de närmsta månaderna. Dessutom skadar det inte att det fortfarande är fint väder och blåbär i skogen. 
 
 
Allmänt | C-uppsats | |
Upp