Kladdkaka av avokado och dadlar

I helgen firade jag min födelsedag med mina vänner. Eftersom jag gillar att göra lite nyttigare kakor provade jag att göra den här kladdkakan som min klasskompis Elin har skrivit om. När kakan var klar tyckte jag att den såg lite tråkig ut så till receptet gjorde jag även en chokladkräm som jag bredde på innan jag strösslade över kokos. Kakan blev lite mer som en brownie och otroligt god! 
 
 
Följ receptet på länken och gör sedan en chokladkräm med cirka: 1 dl kakao, 0,4 dl agavesirap och ½ dl kokosolja, smaka av. Bred på krämen på kakan, strössla på kokos eller bär och servera. 
 
Rawfood, Sweet treats | |
#1 - - Hanna:

Jösses, vad gott det såg ut :P

Svar: Ja absolut, du får testa! :)
Natalie

#2 - - Robex Lundgren:

mums

#3 - - carro:

Gott!

#4 - - biggeros:

Mumsigt=)

#5 - - Mathilda:

Ser gott ut!

#6 - - Jennifer:

mums!

#7 - - Paulina Suonvieri:

Jag har själv också använt mig av avokado i chokladkaka. Det blir verkligen helt otroligt bra! :D

/hundredkitchenstories.blogg.se

Svar: Ja det blir ju så gott i både chokladkaka och i mousse!
Natalie

#8 - - Jaqline:

Oj det var ett annorlunda recept, vad spännande det lät:)

Svar: Ja annorlunda men gott. Mina arbetskamrater tyckte t.o.m. att det var godare än vanlig kladdkaka. :)
Natalie

#9 - - Emmy's Life:

Oj, vilken annorlunda kombination i ett recept. Kan vara roligt att testa någon gång :)

Svar: Ja men jag lovar att det är en riktigt bra kombination! :)
Natalie

#10 - - Emmy's Life:

Oj, vilken annorlunda kombination i ett recept. Kan vara roligt att testa någon gång :)

#11 - - Ylva:

Ååh vad gott det verkar :D

Svar: Ja det är det, du får testa! :)
Natalie

#12 - - Malin:

Coooolt!

Svar: Ja men framförallt gott! :D
Natalie

#13 - - cecilia:

Såg mumsigt ut!

#14 - - Marie Bergman:

Ohh, måste testas =)

Svar: Ja gör det! :)
Natalie

#15 - - Sara:

Åh vad gott det ser ut :)

#16 - - Annster:

Ser gott ut :)

#17 - - Kerstin:

Åh vad gott det ser ut, det ska jag testa i helgen :)

Svar: Ja gör det och återkom gärna med vad du tyckte! :)
Natalie

#18 - - Josephine:

Vad GOTT! :D

Upp