Mellanmålsmuffins med pepparkakassmak

Mellanmålsmuffins är enkelt att göra och passar perfekt när man vill ha något litet snabbt. Jag tänker göra en ny sats och frysa in så jag enkelt kan ta en muffins före eller efter träning, ha med som fika till jobbet eller tillsammans med en smoothie på tåget som frukost.
 
Jag blandade två olika muffinsrecept och gjorde den här varianten med juliga kryddor. 
 
 
Du behöver: 
2 ägg
2 msk honung
1 mogen, mosad banan
2 dl yoghurt
3 msk rapsolja
Lingon alt. lingonsylt 
4 dl fullkornsvetemjöl (ev grahamsmjöl och vetemjöl eller valfri mjölsort)
½ dl linfrön
2 tsk bakpulver
1 msk kanel 
2 tsk kardemumma
½ tsk malen kryddnejlika
1 tsk mald ingefära 
½ tsk salt 
 
Sätt ugnen på 250 grader. Vispa ägg och honung pösigt. Tillsätt mosad banan, yoghurt och rapsolja i äggblandningen. Rör ihop de torra ingredienserna och blanda ner det i smeten. Klicka ut lite smet i muffinsformar och klicka lite lingon/lingonsylt i varje form, fyll på med lite mer smet i formen så lingonen blir som en kärna i muffinsen. Grädda i ugnen i cirka 15 minuter. 
 
Sweet treats, Tips och tricks | Mellanmålsmuffins, Muffins | |
#1 - - Emilie:

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter myTaste.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.mytaste.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.mytaste.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
myTaste.se

Upp