Raw peanut butter cups - nytt recept!

Till helgens knytkalas provade jag att göra raw peanut butter cups igen. Den här gången testade jag ett nytt recept och improviserade lite själv som vanligt. Det blev otroligt bra! Peanut butter cups är lätta att göra, snabba och väldigt goda! 
 
Recept till ungefär 8 stycken små formar: 
 
  • Smällt 1,1 dl kokosolja på låg temperatur över vattenbad.
  • Blanda oljan med 5 matskedar rå kakao och en matsked agavesirap, smaka av! Häll upp hälften av smeten i formarna och ställ in i frysen ca. 10 minuter. 
  • Ta ut formarna och klicka på naturellt jordnötssmör. Jag använde creamy jordnötssmör vilket blir väldigt bra eftersom det är lite mer flytande än crunchy, men båda fungerar bra såklart. 
  • Täck jordnötssmöret med andra hälften av chokladsmeten och ställ in i frysen igen. 


 
 
 
Jag gjorde lite fler än 8 stycken cups men jag blev tvungen att göra mer chokladsmet några gånger för att det tog slut, men det gick bra ändå. 
Rawfood, Sweet treats | Choklad, Raw food, Rawfood, kakao | |
#1 - - Matilda:

Alltså dom var ju helt fantastiska!! <3
Du är bra du!

Svar: Ja dom gör vi definitivt igen! <3
Natalie

#2 - - Fani:

Måste lätt pröva att göra dessa,! :D

Svar: Ja helst redan igår ;) Dom är grymt goda! :D
Natalie

Upp