Gymträning

Varma sommardagar, långa arbetspass och övernattningar på landet gör tyvärr att gymträningen blir lidande. Idag har jag spenderat en dag i stan och kunde därför äntligen besöka gymmet. För första gången sen maratonet kände jag att benen var redo för en ordentlig omgång. Jag började med uppvärmning på en crosstrainer sen gjorde jag knäböj, box jumps, mer knäböj men med mindre vikt, utfallssteg och en extra rumpövning på slutet. Svetten rann och kroppen kändes pigg.

Något som är tråkigt med gymmet är att jag nästan alltid är ensam tjej vid de fria vikterna. Jag förstår att maskinerna känns lättare att använda eftersom det finns instruktioner på hur de ska användas men jag vill ändå uppmuntra till att använda skivstänger, hantlar, viktbollar, pilatesbollar och andra redskap som finns till hjälp för träningen. Jag tycker att det är så mycket roligare och mer pulshöjande att utforma mina egna träningspass med olika redskap än att gå mellan maskiner. Dessutom slipper man köa och så kan man bygga upp sina träningspass nästan vart som helst. Grymt smart med andra ord! 
 
 
En bild från en cirkelträning jag byggde upp på Brick Crossfit i LA. Jag hade 5 stationer som jag körde x antal repetiotioner vid, x antal varv med en minuts vila emellan. 
Move your body | träning | |
Upp