Kolmården Trail Marathon - second time around

Lördagen den 4e juli värmde solen som hetast och jag och min bror sprang Kolmården Trail Marathon för andra året i rad. Olyckligt nog visade termometern på runt 30 dagar och löpsedlarna varnade om värmebölja. Som tur var kände jag mig lite bättre förberedd det här året och de första två milen kändes riktigt bra. Jag såg till att dricka med jämna mellanrum och hålla huvudet kallt genom att doppa det i de vattenhål jag kunde hitta. 
 
Någonstans kring 25 km började värmen (och väggen) komma ifatt mig och löpningen gick trögare. Eftersom vi sprungit ikapp lite tid i början av loppet stressade vi inte utan tänkte att vi hade gott om tid. Ju längre vi sprang desto saktare började allt tyvärr gå. Efter ännu ett dopp, vätskepåfyllning och lite pepp från familjen som väntade vid Skvättsjön insåg jag att tiden var knapp. Trots vårt kämpande den sista biten räckte inte tiden ricktigt till och vi kom in i mål ungefär 4 minuter senare än vi tänkt oss. 
 
Förra året sprang vi loppet på ca 6 h och 20 minuter så årets mål var att komma under 6 timmar. Med tanke på att det var varmare i år är jag trots tiden nöjd över min insats. Jag sprang på bra, kroppen kändes piggare och jag slutade upp på 7e plats av tjejerna! 
 
 
Move your body, Running | Kolmården trail Marathon, Marathon, Maraton, running, springa | |
#1 - - Moster:

Så bra jobbat!!! Men vilken otur att det skulle vara just sommarens varmaste (?), eller enda (!) varma dag!

Svar: Ja årets varmaste dag! Otur att pricka in 1 av 365!
Natalie

Upp