Amerikanska bananpannkakor

Förra veckan var Fani på besök och Dan fyllde år så jag passade på att göra pannkakor till frukost.
 
 
Jag googlade fram första recept men ändrade lite på det så det blev såhär:
 
Du behöver: 
 
2 msk smällt smör.
1 ägg
1 ½ dl vetemjöl
1 dl rågmjöl
½ tsk vaniljpulver
2 tsk bakpulver 
2 ½ dl havremjök (eller vanlig men det var vad jag hade hemma)
2 mogna, mosade bananer
 
Gör såhär: 
 
Vispa ner ägget i smöret. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljpulver i en bunke. Häll omväxlingsvis ner lite av mjölblandningen och mjölken i äggblandningen och blanda till en jämn smet. Ha i de mosade bananerna och blanda runt. Stek sedan pannkakorna i lite olja eller smör och servera med något gott. 
 
Allmänt | |
#1 - - Fani:

Äntligen lite uppdatering här! Varit inne och kikat hur många gånger som helst nu, haha.
Jättemysigt hos dej förra helgen och de här pannkakorna var SÅ goda verkligen, mmm! <3 :)

Svar: Haha jag vet, jag har verkligen inte haft tid :/ Men ska försöka bättre mig.. Kramar!
Natalie

Upp