Göteborgsvarvet

I helgen ska jag åka till Göteborg för att träffa en kompis och springa Göteborgsvarvet. Egentligen hade jag inte tänkt springa Göteborgsvarvet men när en gammal kompis ville ge bort en biljett kunde jag inte tacka nej. Jag känner mig relativt tränad inför loppet men vad jag oroar mig lite för är underlaget. Jag får lätt benhinneinflammation när jag springer på hårt underlag men jag hoppas att jag kan slippa det det här året i och med att jag har trappat upp löpningen långsamt. 
 
Min plan för loppet är att ta det lugnt och njuta av stämningen. Nu brukar det visserligen alltid sluta med att jag blir peppad och springer fortare än vanligt men vi får se hur det går. Jag känner mig väldigt exalterad i alla fall. Det är ju så kul att springa lopp! 
 
Något som är ännu roligare är att tänka tillbaka på min löparresa. För bara lite mer än ett år sedan hade jag aldrig sprungit 20 km och kunde heller inte se mig själv göra det. Sen följde jag med min moster och så förändrades allt. 
 
 
Move your body, Running | Göteborgsvarvet, Halvmaraton, löpning, running | |
Upp