Yogaretreat i Marocko

I slutet av förra året, innan jag flyttade till verkligheten och började jobba var jag på ett yogahotell i Marocko för att få en chans att ta det lugnt och fokusera på mig själv.
 
 
Hotellet eller villan låg vid Paradise Plage med gångavstånd till en stor, nästan helt folktom strand. På schemat stod morgonyoga, frukost, eftermiddagsfika, kvällsyoga och en helt fantastisk vegetarisk middag. Mellan morgonyogan och eftermiddagsfikan var det fri lek. Jag spenderade de flesta dagarna i Taghazout där jag surfade med min syster och nya vänner. 
 
Det bästa med vistelsen i yogavillan var att komma in i yogarutinerna. Att vakna upp, dricka färskpressad juice och sedan yoga till soluppgången är något jag mycket väl skulle kunna tänka mig att göra för resten av livet.
 
Sedan jag kom tillbaks till Sverige har jag självklart inte kunnat yoga lika mycket (det känns liksom inte värt att kliva upp klockan 5 på morgonen för att hinna yoga en timme före jobbet). Men förutom att gå på olika yogaklasser några gånger per vecka har jag faktiskt fortsatt yoga lite varje morgon. Istället för 1,5 timmes yoga blir det 5 solhälsningar före frukost. Det tar mig bara 5-10 minuter att göra solhälsningarna men det får igång cirkulationen, gör mig pigg och ger mig på så sätt en bra start på dagen. 
 
Jag vet inte om yogavillan gav mig så mycket tid för fokus på mig själv i slutändan men jag lärde mig ändå en hel del under min vistelse i villan. Jag har lyckats hålla fast vid min nya morgonrutin och faktiskt bestämt mig för att gå en yogalärarutbildning under året. Jag är inte säker på om jag vill lära ut yoga men jag vill gå kursen för att fördjupa mig ännu mer i filosofin och poserna. Jag vill känna att jag gör poserna rätt och inte alltid vara beroende av andras yogaklasser. 
 
Utsikten från yogarummet
 
 
 
 
 
Move your body, Yoga | Marocko, Yoga, Yogaretreat, träning | |
Upp