Tavelsjö Halvmaraton

Igår sprang jag, Annika och flera kompisar Tavelsjö halvmaraton. Egentligen hade jag tänkt att skriva en jämförelse mellan Kolmården Trail Marathon och Tavelsjö halvmaraton men så här i efterhand förstår jag att det är lite som att jämföra två helt olika sporter. 
 
Gårdagens bana gick mestadels på plan mark runt Tavelsjö. Jämfört med maratonet och all terräng jag har sprungit under sommaren så var banan väldigt lättsprungen. Loppet var ordnat väldigt bra med vätskestationer var 4:e kilometer och folk som hejade längs med vägen. Jag höll en jämn takt under hela loppet och sprang i mål på under två timmar, något jag är väldigt glad över.
 
Det jag var mest orolig för innan loppet var underlaget som till största delen bestod av asfalt och grusväg. Som tur var klarade mina ben av det bra och jag kände inte av min benhinneinflammation alls. Sommarens träning på mjukt underlag verkar alltså ha gjort susen. Nu får jag bara hoppas att det håller i sig men för att inte utmana benhinnorna allt för mycket så ska jag försöka fortsätta springa på mjukt underlag och lyssna på kroppen. 
 
 
Running | löpning | |
#1 - - Marita:

Grattis Gumman. Hälsa Annika och gratta henne också. Hon hedrar den Anderssonska springfanan, trots att hon bytt namn till Tovedal.

Svar: Haha det är vi och halva Sverige då ;) Tack!
Natalie

#2 - - Fani:

Duktig tjej <3 Du är GRYM!

Svar: Tack!! :D
Natalie

Upp